30 september 2011

Riddarhuva

Jag börjar få förfrågningar om fodrade mössor inför vintern och håller på att klura ut vad jag ska fodra med.
Nästa tygaffärsbesök får utvisa vad jag kommer fram till... där hoppas jag kunna kunna känna mig fram till rätt material.

Men i mitt senaste symagasin hittade jag en bild på en riddarhuva....riktigt smart när det är kallt! Mössa och halsduk i ett och som dessutom inte går att slita av sig hur som helst. Funkar under luvan på overallen eller kanske under skooterhjälmen...

Efter en dags pyssel där jag ritade mönstret på fri hand (vilket reulterade i att jag var tvungen att justera om några gånger innan jag var nöjd) så har jag iallafall fått ett resultat som jag känner mig ganska nöjd med.

Sydde den i finfin Ooga Booga velour på utsidan och mjukaste jersey på insidan.


Till nästa gång ska jag dock förlänga pannan lite till och minska öppningen för ansiktet...men för att vara första gången så blev den klart godkänd tycker jag!!

Inga kommentarer: