15 januari 2012

Ambitionerna för 2012

Min lilla syhörna har precis fått sig en liten uppdatering, nya hyllor, bättre förvaring och en skönare arbetsstol.

Bokhyllan har fyllts med lite nya mönster som jag loppisfyndat, en bok proppfylld med barnklädesmönster och i julklapp fick jag en tidningsprenumeration på en superbra sytidning.


I kalendern har jag bokat in ett besök på Syfestivalen i Älvsjö nu i februari och även minst ett besök på Stoff och stil så fort de öppnar i Kungens kurva i Mars.

Som ni ser på bilden så väger hyllan tungt med alla tyger jag samlat på mig...så, vad kan gå fel nu liksom?
Ambitionerna för 2012 är skyhöga! Huvudet är fullt av kreativa ideér och det kliar i fingrarna!

Men, det är ju också så att jag har en ettåring här hemma som för varje dag som går kräver mer och mer stimulans och påhittighet. Tiden att sitta och sy har verkligen minimerats och jag katten vet om det blir bättre...
Förut kunde jag sitta uppe och sy när han gått och lagt sig, orken verkade aldrig ta slut. Men jag tror att det var ett gäng amningshormoner som hade hängt sig kvar och när de försvann så blev jag en vanlig, kvällstrött småbarnsmamma igen :)

Nu råkar det vara så att det är en bebis till på gång...i början av sommaren förväntas dess ankomst och min förhoppning är att det ska innebära lite mer sytid igen. Iallafall under en period.

Kanske svårt att förstå hur jag får ihop mer sytid med att bli tvåbarnsmamma...men jag tänker; stora killen på dagis och liten bebis som (självlart) sover exemplariskt om dagarna ;)
Vi får väl se tids nog hur facit blir...

Men iallafall, välkomna att hänga med denna cirkus även under 2012!! ;)

2 kommentarer:

Jannika mamma till Bönan och kiwibebis sa...

Nej men hallå! jag mailar dig! kolla mailen:)

Elinor sa...

Jättestort grattis till den lille :)